Poranek w Urugwaju

6 06 2010

Pies w nocy szczekał zapamiętale. Chciałam go zabić. O świcie zaczęły wrzeszczeć papugi. Znowu nie dało się spać. Twardy sen objął mnie dopiero gdy słońce już wstało. Niedobra pora na spanie – lepka, upalna i duszna.

Nie chciałam się budzić, oczy kleiły mi się do snów przerwanych w połowie, ale ramię, które opadło na mnie było już z tego świata. Było ciężkie.

Nigdy nie przytulał mnie w nocy, za gorąco. Spaliśmy daleko od siebie, nie dotykając się, a mimo to wyczuwając wzajemne ciepło. Od ciepła uciekałam, teraz oczy raziło ostre słońce, pot bił ze mnie, a to ramię opadło mi na szyje. Może jeszcze da się uciec, może da się wykraść temu dniu jeszcze trochę snu. Tylko ta ręka. Taka ciężka.

Delikatnie ujęłam ją w przegubie i podniosłam, ale to pogorszyło tylko sytuację. Przygarnął mnie całą do siebie. Objął tak silnie, ze nie miałam już żadnej drogi ucieczki. Nie spał. Ale chciał, żebym myślała, że śpi.

Zacisnęłam powieki. Sen już nie wróci. Co teraz? Uścisk nie słabł. Był coraz silniejszy.

Pot płynął ze mnie ciurkiem, słońce boleśnie wdzierało się pod powieki. Oddychałam ciężko. Chciałam napić się wody. Ale wiedziałam, że kiedy tylko się poruszę, czar pryśnie. A on będzie chciał przytulić mnie jeszcze mocniej. I bardziej. Zamarłam. Odychaliśmy ciężko i długo, aż wreszcie otworzyłam oczy. Dzieńdobry Mi amor- wyszeptał.

…………………

Nie było żadnego silnego ramienia. Wymyśliłam je. To co na mnie spadło i co mnie objęło to był po prostu kolejny dzień. – Dzieńdobry- Mi amor. Za oknem słońce i złota urugwajska jesień, pachnie drewnem na opał i węglem, jak w Przemyślu, w słońcu rzeka sie srebrzy i pluska, a jak ryba wyskoczy, to co mi powie?

Dzieńdobry, miamor.

Dzieńdobry!!!!!

Działania

Information

One response

12 06 2010
Dominique

To się nazywa opowieść z suspensem!:)

Skomentuj

